Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, by pojawiać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie starań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie śledząc na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam także eksperci od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, projektowania graficznego czy kodowania służący merytoryczną pomocą w tych sferach.
Sumienna firma SEO opracowuje spersonalizowaną ofertę dla każdego klienta
Agencji SEO w Polsce jest bez liku. Czym kierować się w toku szukania firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych i reklamowych, co roku rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od około dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często obecna jest zakładka „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba przeczytać opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami miała do czynienia. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, ale również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Następna istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotąd pracach SEO oraz o ważnych dla klienta produktach bądź usługach, które pragnie wypromować.
Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?
Z nieufnością warto podejść do agencji SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To wciąż często proponowany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt przy pomocy łamania zasad określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wyliczone w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]