Popularne porzekadło mówi, iż czasem obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Potwierdza się ono także w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, jednakże razem z postępem techniki i popularyzacją kinematografii, a później internetu oraz telewizji, powoli wyparły je filmy. Współcześnie klipy są jednym z trzonów każdej kampanii – zarówno jeśli idzie o akcje społeczne, budowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze na skutek różnorodności ich odmian, pośród których łatwo można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej strategii reklamowej.
Produkcja filmów – jak podmioty publiczne i firmy używają ich do reklamy?
Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, przydatnym w trakcie promocji marki. Doskonale znamy je z ekranów telewizorów, jednak w ostatnim czasie ważnym kanałem ich rozpowszechniania stał się również internet – na co dzień napotykamy je na portalach informacyjnych bądź YouTube, oprócz tego popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Wypada powiedzieć kilka słów też o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią planu budowania pożądanego wizerunku marki w oczach przyszłych i pracowników. Istotnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą fundacji, regionów bądź miast czy organizacji charytatywnych. To instrument nadający się wspaniale do zaprezentowania postępów wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy hoteli czy autostrad), uroków danego miejsca albo informacji o działaniach mających na celu wsparcie potrzebujących. Analogicznym typem są filmy eventowe, stanowiące formę podsumowania wielorakich wydarzeń branżowych.
Filmy promocyjne – komu zlecić ich realizację?
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała planowane wyniki, powinny one charakteryzować się najwyższą jakością. Wobec tego produkcję filmów warto powierzyć sprawdzonej, kompetentnej ekipie. Rangę usług świadczonych przez wybrane studio przybliży nam jego portfolio. istotne jest również to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi m.in. o drony umożliwiające realizację ciekawych ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.