Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Pozycjonowanie stron www - więcej szczegółów o tej usłudze

Znamy 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, koncert znanego zespołu lub Tłusty Czwartek. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– kraj (przykładowo “akademia muzyczna Polska”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]