Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Potrzebujesz więcej informacji o private blog network? Doskonale trafiłeś! Kliknij tu.

Żeby konsument dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i przydatne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – łatwe pozyskiwanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są na ogół wykorzystywane jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej, co warto mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z możliwości PBN

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, przydatne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z prawem, bieżącymi wydarzeniami medycyną oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO